ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤ’ ΤΑΞΗ

Τα παιδιά της Έκτης τάξης ασχολήθηκαν με την έννοια της διαφορετικότητας μέσα από δραστηριότητες που συντονίστηκαν από τους δασκάλους τους και την κ. Μαρία Κασμιρλή, μητέρα μαθητών του Εκπαιδευτηρίου μας. Η  κ. Κασμιρλή είναι εκπαιδευτικός με πείρα και ειδίκευση στην προώθηση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης μέσα από τη εκπαιδευτική διαδικασία όλων των  βαθμίδων της εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, στην τάξη διαβάσαμε το βιβλίο του Τζόιν Μπόιν «Μπάρναμπι Μπρόκετ» και είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τους μαθητές το θέμα της διαφορετικότητας.

Παράλληλα, με την πολύτιμη συμβολή της Κ. Κασμιρλή, οργανώθηκαν βιωματικές δράσεις στις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές και των δύο τμημάτων. Πραγματοποιήθηκαν σε εβδομαδιαία βάση και διήρκεσαν όλο το πρώτο τρίμηνο. Μέσα από αυτές, τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις και προσέγγισαν δημιουργικά το ζήτημα. Οι δράσεις στηρίχθηκαν στις «Αρχές Φιλοσοφίας και Ηθικής για παιδιά», όπως αυτές περιγράφονται παρακάτω από την ίδια την Κ. Κασμιρλή:

«Μαθήματα Φιλοσοφίας για παιδιά και Ηθικής»

«Η φιλοσοφία αναπτύσσει βασικές γνωστικές δεξιότητες. Στη μελέτη μας, τα παιδιά μαθαίνουν να εξασκούν προσεκτικά, την κριτική τους με δημιουργικό τρόπο. Ασκούν ανάλυση, ερμηνεία και κατανόηση νέων ιδεών, αναπτύσσουν δεξιότητες στην λογική και επιχειρηματολογία, και μαθαίνουν να σχολιάζουν, να αναθεωρούν και να αξιολογούν ακόμα και τις δικές τους απόψεις και προκαταλήψεις.

Η φιλοσοφία ενισχύει επίσης άλλες δεξιότητες. Πρόκειται ουσιαστικά για μια προφορική δραστηριότητα, με τη συμμετοχή του κοινού σε παρουσιάσεις και συζητήσεις ιδεών, και ως τέτοια αναπτύσσει δεξιότητες στην επικοινωνία και την κοινωνική αλληλεπίδραση, καθώς και την ενίσχυση εμπιστοσύνης των μαθητών στις ικανότητές τους. 

Τέτοια είδους μαθήματα είναι πολύτιμα για μαθητές όλων των ηλικιών. Τα μικρά παιδιά από μόνα τους ρωτάνε «γιατί;» — αλλά θα πρέπει να μάθουν πώς να ερμηνεύουν και να αξιολογούν τις απαντήσεις που παίρνουν, και να κατακτούν τη συνήθεια της αυτο-αξιολόγησης — πράγματα που δεν έρχονται πάντα από μόνα τους. Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, οι δεξιότητες κριτικής και δημιουργικής σκέψης γίνονται ακόμη πιο σημαντικές. Η κριτική και δημιουργική σκέψη είναι απαραίτητα εργαλεία για την πρόοδο σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης, βοηθώντας τους μαθητές να κριτικάρουν και να αξιολογούν ό,τι μαθαίνουν, να ανιχνεύουν βασικές αρχές και έτσι να συνεισφέρουν ενεργά στην παιδεία τους. Αυτές οι δεξιότητες είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την προσωπική ανάπτυξη, μετατρέποντας τους νέους σε ξεκάθαρους, ανεξάρτητους και δημιουργικούς στοχαστές, οι οποίοι μπορούν να αναλάβουν την πλήρη ευθύνη για το δικό τους μέλλον».

Advertisements
This entry was posted in Επίπεδο, Στ' Τάξη. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s