ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΣΥΝΤΡΟΦΙΚΟΤΗΤΑ Δ΄ΤΑΞΗ

Η Δ΄τάξη, όπως και οι άλλες τάξεις του Δημοτικού, δούλεψε το θέμα της διαφορετικότητας από το πρώτο τρίμηνο. Από την έναρξη του σχολικού έτους, θέσαμε τις αρχές που πρέπει να διέπουν τη λειτουργία της τάξης (κατανόηση, αποδοχή, συντροφικότητα, συνεργασία).

Με το βιβλίο «Για να ζήσουμε μαζί – Η διαφορετικότητα», εκδόσεις Κέδρος 2008,δόθηκε η ευκαιρία για σχετικές εργασίες και συζητήσεις-σχόλια σε φύλλα. Βέβαια όλα αυτά αναλύονται και εμπεδώνονται βιωματικά με διδασκαλία όλων των μαθημάτων. Η ενδεχόμενη αδυναμία κάποιου παιδιού σε ένα γνωστικό αντικείμενο, αντιμετωπίζεται με ενθάρρυνση και τόνωση της αυτοπεποίθησης του, αφού ο καθένας είναι ξεχωριστός.

Με αφορμή τη γραφή ενός θεατρικού έργου, στα πλαίσια του γλωσσικού μαθήματος, προέκυψε το παρακάτω κείμενο μέσα από τη συλλογική προσπάθεια όλων των μαθητών.

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Τρίτη 23/2/2016

    «Τι έλειπε;»

Πρόσωπα: Γατάκι, Νεράιδα, Παιδιά, Γάτες, Σκύλος, Γιαγιά

Τόπος: Γατοπλανήτης, Διάστημα, Γη

Χρόνος: Παρόν

          Σκηνή 1: Γατοπλανήτης

                Το γατάκι μονολογεί:

«Ζω σ’ ένα ωραίο μέρος, όπου υπάρχει μπόλικη τροφή, μπάλες για παιχνίδι, κουβάρι να ξετυλίγω. Όμως δε νιώθω τόσο καλά. Δε βλέπω κανένα τριγύρω.»

                Μια φωνή ακούγεται:

-Είμαι η νεραϊδογάτα σου. Φτιάξε ένα διαστημόπλοιο ν’ ανακαλύψεις κι άλλους πλανήτες.

-Πώς θα γίνει αυτό;

-Από το μαγικό δένδρο που τα φύλλα του είναι μεταλλικά.

-Ευχαριστώ. Ξεκινώ αμέσως.

                Μετά από λίγη ώρα.

Νεράιδα: Μην ξεχνάς τον γίγαντα που δεν αφήνει κανένα να φύγει από εδώ.

Γατάκι: Πώς θα τα καταφέρω;

Ν: Μην ανησυχείς. Έχω τέλειο σχέδιο.

Γ: Ποιο είναι αυτό;

Ν: Τρύγησε από το αμπέλι της λησμονιάς και με το κρασί αυτό, κέρασε τον γίγαντα.

Γ: Μα πώς;

Ν: Με ένα τεράστιο καλάμι από το μακαρονόδεντρο.

                Έτσι και έγινε. Το γατάκι τώρα είναι έτοιμο να ταξιδέψει.

                                                                Σκηνή 2: Πλανήτης Γη

Γ: Να, ένας πλανήτης με γάλα! Να ο πολικός αστέρας! Να κι άλλο διαστημόπλοιο! Ας το ακολουθήσω. Προσγείωση στη Γη!

 Μέσα από τ’ ακουστικά ακούει τη φωνή της νεράιδας.

Ν: Εδώ θα βρεις αυτό που ψάχνεις.

Γ: Μα τι ψάχνω;

Ν: Αυτό που θα σου δώσει την πραγματική χαρά.

Δύο παιδιά έρχονται από μακριά, παίζοντας με ένα παράξενο ζωάκι (σκύλο).

Γ: Ποιοι είναι αυτοί; Μπορώ να τους ζητήσω λίγο φαγητό;

Α΄ παιδί: Να, ένα χνουδωτό γατάκι. Πως βρέθηκε εδώ;

Β’ παιδί: Μάλλον ήρθε με το διαστημόπλοιο Φαίνεται πεινασμένο και εξαντλημένο. Ας το πάρουμε μαζί μας.

                Τα παιδιά το παίρνουν για το σπίτι τους. Ο σκύλος γρυλίζει, αλλά ακολουθεί

    Σκηνή 3: Αυλή σπιτιού

Γάτες της αυλής: -Μπα! Να ένα ψωρόγατο.

-Και λίγα λες. Από πού μας κουβαλήθηκε τούτο;

-Ας το πούμε στην υπόλοιπη παρέα, να’  χουμε να γελάμε.

                Την άλλη μέρα που το γατάκι βγήκε βόλτα στα κεραμίδια.

-Νιαρρ… Τι γυρεύεις εδώ;

-Νιαου. Θέλω λίγη παρέα.

-Ξουτ, παλιόγατο! Δεν είσαι απ’ την δική μας ράτσα. Δες τη φουντωτή ουρά σου που είναι σαν σκίουρου.

                Με μια απότομη κίνηση το γκρεμίζουν από τη στέγη, όμως αυτό με τη μεγάλη ουρά του προσγειώνεται με ασφάλεια στο έδαφος. Οι γάτες το κυνηγούν κι όλο κοντεύουν να το φτάσουν. Ξαφνικά:

-Γρρρ…, ο μεγαλόσωμος σκύλος του σπιτιού στέκεταιι μπροστά τους.

-Ωχ, τη βάψαμε, λένε οι γάτες.

-Γιατί κυνηγάτε αυτό το μικρό; Δεν ντρέπεστε;

-Μα…

-Λοιπόν, δεν έχετε τίποτα να μοιράσετε.

                Αφού εγώ κάνω κουμάντο στην αυλή, σας λέω ότι παίρνω το γατάκι υπό την προστασία μου.

Το γατάκι εμφανίζεται δειλά από μια γωνιά.

-Νιαρ! Νιώθω ωραία που με έσωσες. Πώς σε λένε;

-Στορμ! Είμαστε φίλοι.

-Τι σημαίνει «φίλοι»;

-Να μοιράζεσαι χαρές και λύπες με τον άλλο.

                Η γιαγιά των παιδιών που άκουσε τι έγινε, βγαίνει στην πόρτα:

-«Μοιρασμένη, λύπη, μισή λύπη. Μοιρασμένη χαρά διπλή χαρά.»

-Έλα, μικρό μου, να σου δώσω λίγο γάλα.

-Νιαρ, το πιο νόστιμο γάλα!

Γάτες: Βρε το πονηρό! Κι εμείς, νιαρρρρ θέλουμε γάλα.

Γιαγιά: Κι εσάς έδινα γάλα όταν ήσασταν μικρά. Τώρα, ελάτε να σας βάλω νόστιμη γατοτροφή.

Γάτες: ‘Όμως, ο σκύλος μάς αγριεύει.

Σκύλος: Αν φερθείτε καλύτερα, θα’ μαστε όλοι μια αγαπημένη παρέα.

                Τα παιδιά ταΐζουν τα ζώα κι όλοι μαζί τραγουδούν μ’ όποια φωνή μπορούν.

« Τι κι αν ο καθένας μας είναι διαφορετικός,

σημασία έχει στην ζωή να’ ναι ηρωικός.

Το χειρότερο πράγμα είναι η μοναξιά,

όμως εξαφανίζεται με μια αγκαλιά.

Όλος ο κόσμος να’ χει αγάπη,

προβλήματα μόνο στο κιτάπι.

Όλα ξεπερνιούνται με μουσική,

Κι όπου η φιλία τρανή κατοικεί.»

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΨΑΜΕ

 Η δασκάλα της τάξης Άννα Μαμουνάλη

Advertisements
This entry was posted in Δ' Τάξη, Επίπεδο. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s