5 απλά βήματα για το Διαδίκτυο και τα παιδιά σας


849
Κατ’αρχάς, να ξεκινήσουμε από τα βασικά. Το facebook, το twitter, το Google+ και τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που είναι τόσο της μόδας, δεν είναι απλά και μόνο παιχνίδια. Πλέον, αποτελούν τις βάσεις για τους εφήβους που ενδεχομένως θα τα χρησιμοποιήσουν, σε δεύτερο χρόνο στην επαγγελματική τους πορεία. Φυσικά υπάρχουν όρια και κανόνες στο πόσες ώρες περνούν τα παιδιά σας μπροστά σε μία οθόνη αλλά σε γενικές γραμμές προσπαθήστε να το ξεπεράσετε και απλώς προσπαθήστε να είστε εκεί για τα παιδιά σας (μικρά ή μεγάλα). Πώς;

Βήμα πρώτο

H πρώτη παραδοχή που οφείλετε να κάνετε στον εαυτό σας είναι ότι τεχνολογικά θα είστε πάντα πιο πίσω από τα παιδιά σας (όπως και οι γονείς σας από εσάς). Αν «κρυφοκοιτάτε», είναι περισσότερες οι πιθανότητες να ανακαλύψει το παιδί σας ότι παρακολουθείτε κρυφά τα email του και τις κινήσεις του στο Διαδίκτυο και να κρύψει τα πάντα από εσάς. Και αυτό δεν θέλετε να συμβεί! Αν το βλαστάρι σας αρχίσει να κινείται «υπογείως» στο ίντερνετ, έχετε χάσει!

Βήμα δεύτερο

Ενημερωθείτε! Αναζητήστε στο Διαδίκτυο να δείτε ποια είναι τα πιο δημοφιλή sites και προσπαθήστε να δείτε πως λειτουργούν. Μπορεί να μην γίνετε ποτέ … γκουρού αλλά τουλάχιστον όταν βλέπετε μία διεύθυνση στον υπολογιστή του παιδιού σας θα γνωρίζετε περί τίνος πρόκειται.

Βήμα τρίτο

Το τρίτο βήμα είναι να εξηγήσετε στο παιδί σας (μικρότερης ηλικίας) ότι όπως ο πραγματικός κόσμος έχει κώδικες συμπεριφοράς και επίσης καλούς και «κακούς» ανθρώπους, το ίδιο συμβαίνει και online. Δίχως να τα τρομάξετε θα πρέπει να τους δώσετε να καταλάβουν ότι όπως «δεν μιλάμε με αγνώστους» το ίδιο κάνουμε και στο Διαδίκτυο. Δεν δίνουμε το όνομα, τη διεύθυνση και το τηλέφωνό μας, δεν κανονίζουμε ραντεβού και σίγουρα δεν αποστέλλουμε φωτογραφίες μας!

Βήμα Τέταρτο

Μία λύση –τουλάχιστον για μικρές ηλικίες- είναι να συμμετέχουμε διαδικτυακά στις διαδικτυακές δραστηριότητες των παιδιών μας. Αυτό μπορεί να γίνει, κάνοντας το προφανές, δηλαδή να αφιερώσουμε χρόνο με διακριτικό τρόπο. Εννοείται ότι ο υπολογιστής ότι θα πρέπει να βρίσκεται σε κοινόχρηστο χώρο. Στις εφηβικές ηλικίες, εφόσον έχει δομηθεί σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσά σας και έχουν δοθεί οι ανάλογες κατευθύνσεις, μπορεί να συζητηθούν επιμέρους λεπτομέρειες για τα χρονικά όρια, τη χρήση και τους γενικότερους κανόνες στην επικοινωνία.

Βήμα Πέμπτο

Συμμετοχή! Καθίστε με το παιδί σας να συζητήσετε. Μία γενικόλογη «βαρύγδουπη διάλεξη» για το πόσο «κακό» είναι το διαδίκτυο, θα δώσει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Ζητήστε του να σας πει τι του αρέσει στο Διαδίκτυο, ποια είναι τα τελευταία νέα της τεχνολογίας και άλλα που θα τον κάνουν να νιώσει ότι γνωρίζει περισσότερα από εσάς. Περιηγηθείτε μαζί του στο Διαδίκτυο και αφήστε το παιδί να σας … μάθει όσα ξέρει.

Γενικά, πρέπει να θυμάστε ότι κάθε παιδί, ανάλογα με την ηλικία του και την εμπιστοσύνη που σας εμπνέει, μπορεί να έχει διαφορετικό βαθμό ελέγχου. Η χρυσή τομή ανάμεσα στη διακριτική εποπτεία και την εισβολή στον προσωπικό  χώρο του παιδιού σας, είναι δύσκολο να βρεθεί. Κατά καιρούς σας προτείνουμε αρκετά προγράμματα που παρακολουθούν κάθε πληκτρολόγηση που θα κάνει το παιδί. Ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί πάντα τη λύση.

Ακόμα και στην ψηφιακή εποχή ισχύουν οι βασικοί κανόνες ανατροφής που προτείνουν να έχετε πραγματική επαφή με το παιδί σας. Ψάχνοντας κρυφά τα email του δεν θα αποκομίσετε απαραίτητα κάποια ιδιαίτερη πληροφορία αν δεν γνωρίζετε παράλληλα τι τον ή την οδήγησε να γράψει κάτι «περίεργο» και το μόνο που θα κερδίσετε θα είναι μία κρίση πανικού!

Στην Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, καθώς και σε σχετικά sites, ή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο υπάρχoυν για το θέμα πολύ καλά βίντεο κλιπ ευαισθητοποίησης. Δείτε κάποια βίντεο μαζί και συζητήστε μαζί του να δείτε τι λέει!

Να είστε δίπλα του και όχι απλά … από δίπλα. Να μαθαίνετε τα ενδιαφέροντά του και να αναπτύσσετε και εσείς τα δικά σας ώστε να έρθετε πιο κοντά και να μπορείτε να το παρακολουθήσετε.

(πηγή: http://internet-safety.sch.gr/)
Advertisements
This entry was posted in Α' Τάξη, Β' Τάξη, Γ' Τάξη, Δ' Τάξη, Ε' Τάξη, Επίπεδο, Στ' Τάξη. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s